Uued rattariided hooajal 2020

Kui varasemas blogipostituses andsime ülevaate oma tänavustest olulistest plaanidest, siis seekord pühendume kitsamalt sellele, mis puudutab riideid ja tootevalikut. Juttu tuleb suurimatest tooteuuendustest ja esimest korda ka hooaja uutest tulijatest.

Suur osa selle hooaja tooteuuendustest on tõugatud kahest aspektist: riiete ökoloogilise jalajälje vähendamisest ja naistele mõeldud toodete valiku laiendamisest. See ei tähenda, nagu meil ei oleks muud sorti uuendusi plaanis. Igal aastal kogume hooaja vältel tagasisidet oma klientidelt alates saavutussportlastest kuni maailma tippudeni välja, kohtume kanga- ja materjalipartneritega ning jälgime maailmatrende. Kõige selle põhjal koostame järgmise aasta arendusplaani.

Suured muudatused algavad väikestest detailidest

Mullu tutvustasime Life-Cyclisti riidesarja, mille jaoks kasutame ümbertöötatud tarbija- ja tootmisjääkidest valmistatud kangaid. Need sarnanevad omadustelt tavakangastega, ent on tunduvalt väiksema keskkonnamõjuga: nende valmistamisele kulub vähem magevett ja õhku paisatakse vähem süsihappegaasi.

Kunstkiudude tootmine on väga energiamahukas. Nende taastöödeldud alternatiivide keskkonnasääst saavutatakse just energiakulu kärpides, see on nimelt ligikaudu 60% väiksem, kui on vaja kanga esmavalmistamiseks.

2020. aasta hooajal laiendame selliste keskkonnasäästlike kangaste kasutust oma kõige populaarsematele toodetele. Pärast seda, kui meil on varem ostetud kangad laost lõppenud, valmivad näiteks paljudele tuttavad Pro sarja püksid ja särgid juba keskkonnasäästlikest kangastest. Vaatame neid riideid ja tootearenduse tulemusi lähemalt.

  • Rattapüksid Pro 4.0 – slim-fit, st tihedalt ümber keha istuvad püksid. Uuendused: lihtsamad ja mugavamad traksid, vähem jalgevaheõmblusi ja keskkonnasäästlikud kangad.
  • Rattasärk Pro 2.0 – slim-fit ja sõiduasendi järgi loodud, kehale liibuv särk. Uuendused: paremini istuv kaelus, kaetud esilukk, peitlukuga lisatasku, taskutugevdused ja keskkonnasäästlikud kangad.

Kui seni on meie tootevalik olnud meeste poole kaldu, siis naisterahvaste rõõmuks hakkame nüüd tootma märksa rohkem just neile konstrueeritud mudeleid. Nii lisame naistele valikusse kahes eri pikkuses traksideta rattapüksid ning meeste mudelite kõrvale ka naiste Basicu sarja särgi, Pro sarja pika varrukaga särgi ja taskutega rattavesti.

  • Rattasärk Basic 2.1 – ümber keha, kuid lõdvema, regular-fit-lõikega särk pikkadeks sõitudeks mitmesugusel maastikul. Uuendused: naiste mudel, sõiduasendiga paremini sobituvad esihõlmad ja avaramad varrukad alates suurusest 2XL.
  • Pikk rattasärk Pro 1.1 – ümber keha tihedalt liibuv pikk särk, sõiduasendi järgi loodud. Uuendused: naiste mudel, sõiduasendiga paremini sobituv lõige, pehmem ja paremini hingav kangas ning peitlukuga lisatasku.

Pro sarja pika ja lühikese varrukaga rattasärgid, taskutega tuuletõkkevest ning Riparo jakk saavad harjumuspärastele seljataskutele lisaks peenelt peidetud lukuga lisatasku. See mahutab raha, telefoni ja/või võtmed. Nii pole ohtu, et söögikraami või muu vajaliku taskust haaramise ajal võiksid hinnalised asjad kaotsi minna.

Meie läbi talve vändanud töö taskutega ei piirdu lukutaskute lisamisega, sest ratturid ootavad särkidelt järjest rohkem. Parim särk on selline, mida sõidu ajal justkui tähelegi ei pane. See tähendab üha kergemate ja õhemate kangaste valimist, ent tuleb arvestada, et särgitaskutesse pandava hulk ei vähene. Vastupidi: rattasõidud muutuvad pigem pikemaks ja kaasa pakitakse järjest rohkem. Suure kandamiga toimetulekuks lisame õhemate rattasärkide kinnituskohtadele erilised tugevdused ja kinnitame kõik spetsiaalse masinaga tervikuks. See aitab õrnal kangal taskute raskust paremini jaotada ja tugevdab ühenduskohta.

Taskud tehakse tugevamaks särgi seestpoolt spetsiaalselt sinna trükitavate kangatükkide ja riiliõmblusega.

Rattapüksid

Tähelepanuta pole jäänud ka rattavormi kõige tähtsam: rattapüksid. Nii Basicu kui ka Pro sarja pükse ootavad ees väikesed, ent sõidumugavuse poolest vajalikud uuendused.

Basicu püksid saavad tehnoloogilises mõttes Pro sarjaga sarnasema padja, mis on pehmem ja sujuvamate servadega ning kaetud naha jaoks meeldivama, pehmema kangaga. Ühtlasi vähendame mõlema sarja pükstel õmbluste arvu, mis suurendab sõidumugavust veelgi ja kahandab hõõrdumisriski.

Mudeliuuendustest saavad esimesena ja järk-järgult osa uue püsikollektsiooni rattariided. Eritellimuse valikusse jõuavad tootearenduse tulemused jooksvalt hooaja vältel.

Kaugel pole aeg, kui tutvustame klientidele uhiuut püksimudelit, mis tõukab Pro sarja püksid nende lipulaeva kohalt. Uuel mudelil on senise Pro sarja püksipaariga üht-teist sarnast, nagu põhikangas, flat-seamer-õmblustehnoloogia ja pehmendus.
Uue mudeli esimene oluline erinevus lõviosa rattapükstega on aga harjumuspäraste silikoonribade puudumine. Need pükse paigal hoidvad kummiribad asuvad juba otse kanga siseküljel ning nii on sääred õmblusevabad ja aerodünaamilisemad, boonusena esteetiliselt „puhtamad“. Ka kasutusmugavuse mõttes on see uus tase, sest õmbluste arv on viidud miinimumini. Püksid tulevad uute traksidega, mis rindkere ühtlasemalt toetades arvestavad pingutusel vajalikku hingamisavarust.

Uued püksid võtame kasutusele ka grupisõidukombel, mis seob traditsioonilise rattasärgi ja -püksid tervikuks. Sellise sõiduvormi kogukaal on tavariietusega võrreldes väiksem, samuti on kombel vähem üleliigset materjali ja kangakortse. Just väiksem tuuletakistus ja kaaluvõit on argumendid, miks peaksid saavutussportlased kaaluma grupisõidukombet tavalise rattavormi alternatiivina. Võimaliku takistusena tuleb kombe puhul arvestada, et erinevalt traditsioonilisest rattasärgist ja -pükstest, pole üla- ja alaosa vahel võimalik omavahel kombineerida erinevaid numbrisuurusi.

  • Rattapüksid Basic 2.0 – ümber keha, kuid lõdvema – regular-fit-istuvusega ja avaramate traksidega püksid pikkadeks sõitudeks. Uuendused: uus pehmendus ja vähem jalgevaheõmblusi.
  • Rattapüksid Pro 4.0 – tihedalt ümber keha slim-fit-istuvusega püksid. Uuendused: lihtsamad ja mugavamad traksid, vähem jalgevaheõmblusi ja keskkonnasäästlikud kangad.
  • Rattapüksid Elite – tihedalt ümber keha slim-fit-istuvusega ja lihaseid toetavad minimalistlikud püksid. Uuendused: ilma silikoonserva ja õmblusteta sääred, väheste õmblustega siseosa, uued traksid ja keskkonnasäästlikud kangad.
  • Grupisõidukombe 2.0 – võistlusasendi järgi tihedalt ümber keha loodud sõiduvorm. Uuendused: uus, ilma silikoonserva ja õmblusteta püksteosa, pükste ja kehaosa sujuvam üleminek ning osaliselt keskkonnasäästlikud kangad.

Tootearendust tähistavad mudelinumbrid

Tootearendus puudutab tegelikult valdavat osa meie riidevalikut – kõiki uudiseid ei jõua me selles postituses üles lugeda. Uuendustest teavitame kliente numbrisüsteemiga: kui muudame toodet põhjalikult või asendame sellisega, millel on vana mudeliga vähe ühist, märgime seda uue versiooninumbriga.

Näiteks asendame aastaid muutumatuna püsinud termotagid tänavu ühe ja täiesti uue tootega, Termotagi 2.0-ga. See on konstrueeritud nullist ja valmib täiesti uuest kolmekihilisest kangast.

Väiksemaid tootemuudatusi märgime versiooninumbri komakohaga. Näiteks muudame Riparo 2.0 jaki tagataskut, kaotame tagataskuid katva klapi, et lihtsustada sealt vajaliku kättesaamist, teeme taskuid sügavamaks ja lisame nendele võrkpõhja. Et hinnalised asjad kaotsi ei läheks, teeme neile eraldi lukutasku. Ühtlasi vähendame sõiduasendi põhjal üleliigset materjali rattajaki eest, korrigeerime kaelust ja peidame stiilselt ka külgedel asuvad ventilatsiooniavad. See pikk arendustööde nimekiri on võetud kokku versiooninumbri komakohaga, nii saab jakist tootearenduse lõpuks Riparo 2.1.

Versiooninumbritele tasub seega suurt tähelepanu pöörata. Päris uute mudelite puhul on tõenäoline, et parima sobivuse saavutab klient proovimise teel, ent komakoha muutuse puhul sobib juba harjumuspärane suurusnumber.

  • Termotagi 2.0 – klassikalise regular-fit-istuvusega talvine rattajakk. Uuendused: uus mudel, uus kolmekihiline veekindel ja hingav kangas ning suurendatud seljataskud, peitlukuga lisatasku.
  • Riparo 2.1 – tihedalt ümber keha liibuv ja sõiduasendi järgi konstrueeritud termojakk. Uuendused: klapita ja sügavamad seljataskud võrkpõhjaga, peitlukuga lisatasku, sõiduasendiga paremini sobituvad esihõlmad ja kaelus ning peidetud ventilatsiooniavad.

Keskkonnasäästlikud kangad ja uued mudelid saavad kättesaadavaks samm-sammult: täpselt sellises tempos, nagu meie senine kangaladu ja valmis lõigatud kangadetailid otsa saavad. Me ei viska oma pooltooteid ära, sest neid kasutades vähendame tekkivate jäätmete hulka ja oleme ka tootearenduses keskkonnasäästlikud.

 

Fotod: Adam Illingworth